Crvena planeta

Ovako izgleda drevni sistem rijeka na Marsu FOTO

• 27.02.2019. 21:36

Nove slike s Marsa otkrivaju da su na Crvenoj planeti postojale drevne rijeke, što govori o tome da je Mars nekada imao vlažniju i topliju klimu.

Slike snimljene satelitom Mars ekspres Evropske svemirske agencije (ESA) pokazuju tragove koje je na površini planete ostavio "drevni sistem reka", prenosi Independent.

Doline su se formirale onako kako bi i na Zemlji, sa snažnim protokom vode koji je probijao svoj put kroz predio.

Ono što je manje jasno jeste odakle dolazi voda. Zbog nedostatka znanja o klimi na Marsu u prošlosti, naučnici ne znaju da li je to zbog podzemnih voda, padavina, topljenja leda ili nečeg nepoznatog.

Iako danas nema vode na površini Marsa, ovakva i slična otkrića u posljednjih nekoliko godina ukazuju da je Mars nekada imao mnogo vlažniju i topliju klimu.

Svako otkriće donosi dodatna pitanja o prošlosti planete i naučnici konačno žele da otkriju da li je na Marsu bilo uslova za život.

Sljedeće godine ESA će u saradnji sa ruskim svemirskim programom Roscomos pokrenuti misiju Eko Mars sa primarnim ciljem da se "odgovori na pitanje da li je život ikada postojao na Marsu".