Optimalni uslovi za formiranje života

Otkrivene još dvije planete koje podsjećaju na Zemlju

• 20.06.2019. 22:21

Eksperti u posljednje vrijeme otkrivaju sve više planeta koje podsjećaju na Zemlju, i koje se smatraju naseljivim, a naučnici su nedavno otkrili još dvije "zemljolike" planete koje kruže oko obližnje zvijezde, te imaju optimalne uslove za formiranje vodenih površina, što je jedan od osnovnih uslova za život.

Planete se kreću oko takozvane "Teegarden" zvijezde, koja je od Zemlje udaljena 12,5 svjetlosnih godina.

Naučnici su utvrdili da su tek nešto teže od Zemlje, te da se nalaze u zoni koja bi mogla da pruži uslove za život, zbog toga što omogućava postojanje vode u tečnom obliku.

Planete oko svog sunca obiđu jedan krug za osam, odnosno 11 zemaljskih dana, što je prilično brzo čak i u odnosu na neke planete iz našeg Solarnog sistema – Merkur jedan krug oko Sunca obiđe za 88 dana.

Teegarden zvijezda pripada M tipu patuljastih zvijezda, što znači da proizvodi manje svjetlosti i energije od našeg Sunca. To znači da bi planete morale da budu bliže svojoj zvijezdi nego što je Zemlja Suncu da bi se smatrale naseljivima, budući da bi se na većoj udaljenosti tečnosti zamrzavale.

Očekuje se da u Teegarden solarnom sistemu ima još planeta, budući da većina zvijezda u svom okruženju ima više od dvije planete.

• 19:00 АТВ Вијести

Центална информативна емисија АТВ-а у којој доносимо преглед најважнијих информација и догађаја из земље, региона и свијета тачно у 19 часова.

• 20:00 Тет а тет са Татјаном Трнинић

Тет а тет са Татјаном Трнинић

• 21:00 Серија: Од јутра до сутра (12+)

'''Серија: Од јутра до сутра (12+)

• 21:45 Серија: Авионџије (12+)

Серија: Авионџије (12+)

• 22:15 Вечерње вијести

Преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

• 22:30 Серија: Развратник (16+)