Fantastični prizori

Otkriven novi krater na Marsu: Nije sličan ničemu što su naučnici prije vidjeli

• 19.06.2019. 10:11

Kada asteroidi pogode beživotni planet, ponekad nastali krateri podsjećaju na neko umjetničko djelo. NASA-ina svemirska letjelica "Mars Reconnaissance Orbiter" (MRO) uočila je u aprilu jedan takav svježe nastali krater koji svojim izgledom ne liči dosadašnjim kraterima.

Naime, osim što se izdvaja po svojoj veličini i udarnim valovima, on se ističe i po svojoj tamno sivoj i plavoj boji, koje odudaraju od inače crvenkaste boje Marsa, piše Science Alert.

Krater je snimljen kamerom visoke rezolucije, kada se letjelica nalazila oko 255 kilometara iznad planeta.

“Mada Mars svake godine bombarduje više od 200 asteroida i kometa, ovaj krater je jedan od najimpresivnijih koji sam ikada vidjela“, rekla je Veronika Brej, naučnica sa Univerziteta Arizona.

Objekt koji je udario u Crvenu planetu bio je širine oko 1,5 metara, ali je stvorio mnogo veći krater, širine otprilike 15 do 16 metara. Tamna zona u samom središtu slike prikazuje udarni val, odnosno prašinu koja je odletjela sa strane i otkrila inače pokrivenu tamnu stjenovitu površinu.

Brej vjeruje kako jarko plava boja prikazuje led koji se skriva ispod površine.

Mada se ne zna tačan datum udara, astronomi smatraju da je krater nastao negdje između septembra 2016. i februara 2019. godine.

• 14:00 Емисија: Ћирилица (Р)

Провокативна питања и још провокативнији одговори, бујица опречних ставова и речи, теорије и докази, неоткривено – све носи уреднички потпис Марића који на интересантан начин сучељава различита мишљења и огољава стварност.

• 16:10 По свијету са Робертом (Р)

По свијету са Робертом (Р)

• 16:30 Вијести у 16:30

• 17:00 Серија: Вода у праху (12+) (Р)

''Напета португалско-галицијска серија 'Вода у праху' стиже у наш програм и можемо само рећи - из епизоде у епизоду напетост ће расти до усијања!

• 17:50 Путуј, пробај, заволи са Лазаром (Р)