Peru

Novo naučno otkriće: Kitovi su imali četiri noge i hodali po kopnu

• 24.05.2019. 07:34

Nevjerojatan fosil otkriva da su kitovi prije imali četiri noge, kao i da su hodali po kopnu.

Mjesto radnje je Peru. Nedavno je otkriven fosil kita starog čak 43 miliona godina. Imao četiri noge i plivaće kožice.

Četveronožni kitovi

Paleontolozi vjeruju da je četiri metra dugačko tijelo ovog morskog sisavca bilo prilagođeno plivanju i životu u vodi, ali i šetnji kopnom.

Ovaj drevni kit mogao bi se, upravo zbog četiri ekstremiteta i sa snažnim repom, usporediti s dabrom ili vidrom.

Naučnici vjeruju kako će ovo veliko otkriće razjasniti evoluciju kitova i odgovoriti na to kako su se oni kao vrsta proširili po cijelom planetu.

“Ovo je najcjelovitiji uzorak četveronožnog kita ikad pronađen izvan Indije i Pakistana”, poručio je paleontolog Olivier Lambert iz belgijskog muzeja Royal Belgian Institute of Natural Sciences.

Paleontolozi su pronašli ovaj fosil u morskim sedimentima koji su udaljeni 1 km od obale Playa Media Lune.

Evolucija

Prvobitno se smatralo da su kitovi nastali, odnosno evoluirali u Južnoj Aziji prije približno 50 milijuna godina. Kako su se njihova tijela postupno sve više prilagođavala vodi, migrirali su prema Sjevernoj Africi i Sjevernoj Americi, gdje su i pronađeni drugi fosili.

Najnovije otkriće ipak sugeriše kako su rani kitovi uspjeli doplivati tamo iz Južne Amerike.

“Kitovi su kultni primjer evolucije”, objasnio je paleontolog Travis Park iz Prirodoslovnog muzeja u Londonu.”Razvili su se iz malih kopitara u plavetne kitove. Zanimljivo je za vidjeti kako su postupno osvojili okeane”, dodao je.

(geek.hr)

• 10:55 Серија: Истине и лажи (12+)

Серија, која је доживљела велики регионални успјех, и даље је на самом врху гледаности, у вама ће сигурно измамити најискренија осећања, а препрекама, динамиком и напетим развојем судбина ликова, 'купиће вас' и постати ваша омиљена домаћа серија.

Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.

• 12:15 Емисија: Народ Прича (Р)

Ауторска путописно-репортажна емисија новинарке Биљане Стокић, откриће вам шта срце народа прича о Српској, о традицији и историји наших градова и села, о њиховој свакодневици и борби за очување правих вриједности, марљивом раду, вјери, и љубави према њиховој и нашој, отаџбини.