Potpuno nepoznata

Naučnici sasvim slučajno otkrili novu galaksiju

• 04.02.2019. 07:35

Grupa astronoma koja se bavila proučavanjem zbijenog zvjezdanog jata primjetila je da neke zvijezde ne pripadaju posmatranom skupu, te brzo utvrdila da su dio obližnje galaksije koja je do tog trenutka bila potpuno nepoznata ljudskom oku.

Ne događa se često da naučnici sasvim slučajno dođu do ovako velikih otkrića, pa je zvjezdano jato ustupilo mjesto novoj galaksiji, koja je u čast vođe tima dobila ime po njemu – Bedin I.

Radi se o maloj i prilično staroj galaksiji, koja se nalazi na 30 miliona svjetlosnih godina od naše, što je u kosmičkim uslovima prilično blizu.

Dio je Pavo sazviježđa, koje se vidi sa sjeverne Zemljine hemisfere, te do sada nije primjećena zbog toga što se nalazila u sjenci NGC 6752 zvjezdanog jata koje je i bilo predmet prvobitnog istraživanja.

Novootkrivena galaksija je ne samo mala, već i prilično stara, te izolovana, pa naučnici pretpostavljaju da je nastala prije nekoliko milijardi godina, što je čini savršenim kandidatom za proučavanja čiji je cilj da demistifikuju načine postanka galaksija.