Udaljen osam hiljada svjetlosnih godina

Izvan solarnog sistema otkriven novi mjesec

• 05.10.2018. 06:52

Astronomi vjeruju da su pronašli prvi poznati mjesec izvan solarnog sistema, u orbiti ogromne planete udaljene osam hiljada svjetlosnih godina.

Takozvani egzomjesec, za koji se procjenjuje da je veličine Neptuna, takođe će biti i najveći poznati mjesec do danas, veći od većine onoga što nam je poznato u solarnom sistemu.

Tim koji je iza ovog otkrića je rekao da je potrebno dobiti još informacija.

"Prvi egzomjesec je velika tvrdnja i potreban je veliki broj dokaza", rekao je Dejvid Kiping, astronom na Univerzitetu Kolumbija u Njujorku, koji je proveo više od decenije u potrazi za dalekim mjesecima.

Rekao je da je ovaj mjesec veličine koja nije bila očekivana i da ovo otkriće nema jednostavno objašnjenje.

Kiping i njegov kolega Aleks Tiči su otkrili ovaj mjesec analizirajući podatke otprilike 300 različitih planeta koje su izvan solarnog sistema. Tokom analize korišten je teleskop "Kepler". Kiping i Tiči su primijetili čudne anomalije u tranzitu planete Kepler 1625B, koja je nekoliko puta veća od Jupitera.

"Vidjeli smo neke devijacije u tranzitu koje su zaokupile našu pažnju", rekao je Kiping. Otkrića su bila dovoljno intrigantna i tim je dobio teleskop "Habl" na korištenje tokom 40 sati.

"Habl" je jedan od najjačih teleskopa koji postoje. Za ovaj novi mjesec se procjenjuje da je njegova masa samo 1,5 odsto mase planete koja ga prati, što je otprilike ista proporcija kao ona između Zemlje i našeg Mjeseca. Temperatura na egzomjesecu se procjenjuje na 80 stepeni Celzijusa.

• 12:15 Бизнис клуб (Р)