Poruka mira i nade

Glas Stivena Hokinga biće emitovan u svemir

• 15.06.2018. 11:00

Glas britanskog fizičara Stivena Hokinga biće danas emitovan u svemir u poruci mira i nade, izjavila je njegova kćerka.

Najpoznatiji svjetski naučnik umro je u martu u 76. godini, nakon što je veći dio života proveo u istraživanju porijekla svemira, misterija crnih rupa i same prirode univerzuma.

NJegov pepeo biće položen između ostalih velikih britanskkiih naučnika Isaka NJutna i Čarlsa Dravina na groblju u Vestminsteru.

Oko 1.000 odabranih građana pridružiće se Hokingovoj porodici na današnjoj ceremoniji. Fizičarev glas u svemir će emitovati Evropska svemirska organizacija.

"Emitovanje će biti usmjereno prema najbližoj crnoj rupi, 1A 0620-00, koja se nalazi u binarnom sistemu sa prilično običnom narandžastom patuljstom zvijezdom", izjavila je Hokingova kćerka Lusi.

Ona je rekla da će biti upućena "poruka mira i nade, o jedinstvu i potrebi da svi živimo u harmoniji na ovoj planeti".

Posljednji naučnici koji su sahranjeni na ovom groblju su pionir nuklearne fizike Ernes Ruterford 1937. godine i DŽozef DŽon Tomson 1940. godine, koji je otkrio elektrone.

• 12:15 Емисија: Народ Прича (Р)

Ауторска путописно-репортажна емисија новинарке Биљане Стокић, откриће вам шта срце народа прича о Српској, о традицији и историји наших градова и села, о њиховој свакодневици и борби за очување правих вриједности, марљивом раду, вјери, и љубави према њиховој и нашој, отаџбини.

• 12:55 Емисија: Тет а тет са Татјаном Трнинић (Р)

Врата састанака у четири ока отварамо само због вас!

Први преглед најважнијих вијести из земље, региона и свијета.